موضوع: "با بزرگان"

سبزتر از آسمان(عبدالعظیم حسنی)

می برد دل را نسیم تربتت سوی بهشت

می نشاند چشم هایم را فرا روی بهشت

ای کریم بن کریم ، فرزند بانوی بهشت
خویش را حس می کند در باغ دلجوی بهشت

ادامه »

زندگینامه حضرت حمزه سید الشهداء(علیه السلام)

حمزه بن عبدالمطلب، عموى پیامبر گرامى اسلام بود، دو سال پیش از ولادت رسول خدا(صلى الله علیه وآله) دیده ‏به جهان گشود.
در میان جوانان قریش در دلاورى و بزرگوارى برجسته و در آزاداندیشى، آزادمنشى وستم‏ستیزى سرآمد بود. سلحشورى و توان رزمى وى همزمان با آغاز دوره جوانى نمودار شد.
آن آزادمرد، حتى پیش از پذیرش اسلام، از رسول خدا در برابر آزارهاى مشركان‏ حمایت مى‏كرد، گرویدن وى به اسلام موجب سربلندى دین خدا شد; زیرا پس از آن‏ مسلمانان از انزوا بیرون آمدند و قریش با درك پشتیبانى توانا و استوار حمزه ازپیامبر اكرم(صلى الله علیه وآله) از آزارهاى خود كاستند و رفتارشان با رسول خدا و مسلمانان‏ ملایم‌تر شد.

ادامه »

نظر مراجع و بزرگان در خصوص روز قدس

وصیت امام خمینی (ره)به حوزه های علمیه

وصيت اينجانب به حوزه هاى مقدسه علميه آن است كه كرارا عرض نموده ام كه در اين زمان كه مخالفين اسلام و جمهورى اسلامى كمر به براندازى اسلام بسته اند و از هر راه مـمـكـن بـراى ايـن مـقـصد شيطانى كوشش مى نمايند و يكى از راه هاى با اهميت براى مقصد شـوم آنـان و خـطرناك براى اسلام و حوزه هاى اسلامى ، نفوذ دادن افراد منحرف و تبهكار در حـوزه هـاى عـلمـيـه اسـت كـه خـطـر بـزرگ كـوتـاه مـدت آن بـدنـام نـمـودن حـوزه هـا با اعـمـال نـاشـايـسـتـه و اخلاق و روش انحرافى است و خطر بسيار عظيم آن در درازمدت به مقامات بالا رسيدن يك يا چند نفر شياد كه با آگاهى بر علوم اسلامى و جازدن ، خود را در بـيـن تـوده ها و قشرهاى مردم پاكدل و علاقه مند نمودن آنان را به خويش و ضربه مهلك زدن بـه حوزه هاى اسلامى و اسلام عزيز و كشور در موقع مناسب مى باشد و مى دانيم كه قدرت هاى بزرگ چپاولگر در ميان جامعه ها افرادى به صورت هاى مختلف از ملى گراها و روشـنـفـكـران مـصـنـوعـى و روحـانـى نـمـايـان كـه اگـر مـجـال يـابـنـد از هـمـه پـرخـطـرتـر و آسـيـب رسـان تـرنـد، ذخـيـره دارند كه گاهى سى چـهل سال با مشى اسلامى و مقدس مابى با پان ايرانيسم و وطن پرستى و حيله هاى ديگر بـا صـبـر و بـردبارى در ميان ملتها زيست مى كنند و در موقع مناسب ماموريت خود را انجام مـى دهـنـد.

ادامه »

شعار «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد» از امام است؟

این جمله عینا در سخنان و آثار حضرت امام وجود ندارد.

حضرت امام درخصوص ولایت فقیه مطالبی را بیان کرده اند که مضمون این جمله است. معظم له در 28 شهریور 1358 در جمع افسران، همافران، درجه داران و پرسنل غیر نظامی پایگاه هشتم نکاء نیروی مستقر در اصفهان، سخنانی در شهر قم ایراد می فرمایند: «….من به همه ملت، به همه قوای انتظامی، اطمینان می دهم که امر دولت اسلامی، اگر با نظارت فقیه و ولایت فقیه باشد، آسیبی بر این مملکت نخواهد وارد شد. گویندگان و نویسندگان نترسند از حکومت اسلامی و نترسند از ولایت فقیه، ولایت فقیه آنطور که اسلام مقرر فرموده است و ائمه ما نصب فرموده اند به کسی صدمه وارد نمی کند، دیکتاتوری به وجود نمی آورد، کاری که بر خلاف مصالح مملکت است انجام نمی دهد.» (صحیفه امام، جلد10، ص58)

ادامه »
1 2