موضوع: "دوره پژوهیار 2"

شرکت طلاب پژوهشگر مؤسسه آموزش عالی حوزوی خواهران میبد ، در دوره پژوهیار 2

جمعی از طلاب پژوهشگر برتر سطح 3 حوزه علمیه خواهران میبد در دوره پژوهیار 2 که در مرکز تحقیقات علوم اسلامی قم برگزار گردید، شرکت کردند.

«دکتر حسینی» استاد و کارشناس دوره، ضمن بیان مقدمه ای در خصوص نرم افزار پژوهیار2، بیان کرد:« این نرم افزارکه نخستین نرم افزار است یاددهی وسازماندهی منابع پژوهشی در ایران است، پژوهشگران را در امر تحقیق و مستندسازی نتایج پژوهشی، گردآوری، سازماندهی و ایجاد دسته بندی های گوناگون منابع علمی یاری می کند و با بهره مندی از این نرم افزار می توانند به گونه مناسبی و بر اساس شیوه نامه استناد دهی مورد نظر خود، به استناد دهی و درج کتاب نامه حاصل پژوهش خود درکتاب،پایان نامه ومقاله بپردازند».


ایشان در ادامه خاطرنشان کرد:« پژوهیار،دارای قابلیتهای بسیاری،ازجمله: ذخیره و طبقه بندی اطلاعات، استفاده از برچسب های مختلف و جستوجوی اطلاعات ذخیره شده است. همچنین،پیوند محکمی با منابع برخط (Online) دارد؛ به گونه ای که هنگام جستوجو وبازیابی اطلاعات از کتاب، مقاله، صفحات وب، تصاویر وده ها قلم دیداری و شنیداری دیگر، پژوهشگر به طور خودکار میتواند منابع خود را در نرم افزار ذخیره کند و سپس با شیوه های مختلف به این اقلام متنوع اطلاعاتی درمتن در حال نگارش خود استناد دهی نماید.»


وی در ادامه روش استفاده از پژوهیار 2 وقابلیت های آن را آموزش داد.

در پایان با برگزاری آزمون ،به تمامی شرکت کنندگان گواهی پایان دوره داده شد.

بازدید از مجموعه نرم افزارهای نور وخریداری از نرم افزار پژوهیار از دیگر برنامه های این محفل علمی بود.