موضوع: "شان حضرت خدیجه(س)"

بهترین همراه و بهترین مشاور پیامبر اکرم(ص ) که بود؟

بهترین همراه؛بهترین مشاور؛بهترین همسر  پیامبر اکرم(ص )

«خداوند هرگز همسر و همراه و مشاوری بهتر از او (خدیجه) به من ارزانی نداشت، چرا که در آن شرایط بحرانی که مردم به دعوت توحیدی من کفر می ورزیدند، او با شهامت و درایت به راه و رسم آسمانی من ایمان آورد، و آنگاه که آنان من را در رسالتم، دروغ گو می دانستند، او با اخلاص و درستی و راستی، من را در دعوتم گواهی داد و…»

نظر حضرت خدیجه (س ) درباره پیامبر اکرم(ص ): 

«اگر تمام نعمت های دنیا از آن من باشد، ملک و مملکت کسراها و پادشاهان را داشته باشم، در نظرم هیچ ارزش ندارد، زمانی که چشمم به چشمان تو نیافتد.»

 

***سوالی که برام خیلی مبهم هست و هنوز جوابشو نگرفتم اینه که چرا ما اینقدر نسبت به این بانوی باعظمت.. یکی از برترین زنان بهشتی_بهترین مشاور،بهترین همراه،بهترین همسر پیامبر اکرم(ص )… بی توجه هستیم؟!! 

می شه ایشون رو الگوی زن مسلمان قرار داد و مستندها ساخت برای دختران و بانوان  جامعه امروز.. اما واقعا ما چقدر از این پتانسیل استفاده کردیم؟

 

***سالروز وفات این بانوی بزرگ و ام المومنین رو تسلیت میگم.***

 

 

شان پیامبر (ص) و حضرت خدیجه (س)

 

مي خواستم بدونم مقام كسي همانند حضرت خديجه(س) كه تمام ثروت خود را فداي گسترش اسلام مي كنه ( و يا در راه خدمت به خلق و اباداني اسلام صرف مي كنه ) بالاتره يا كسي مثه پيامبر كه به تبليغ دين و دعوت مردم مي پردازه ؟ ( منظورم مقايسه شخصيتي نيست چون قطعا پيامبر مقامش بالاتره ، بلكه اين بزرگواران نمونه هايي از 2 گروه هستند )

پاسخ: در ابتدا شايسته است اين پرسش اين گونه تصحيح شود كه در گسترش و تبليغ امور ديني و اعتلاي اسلام نقش كدام گروه و افراد مهمتر است: كساني كه اموال خويش را در راه خدا مصرف مي كنند و حاضرند آنچه كه از مال دنيا در اختيار دارند را هزينه كنند يا افراد و اشخاصي كه غير از اموال خود توان جسمي و عمر وعلم و بيان(جان) خود را در اين راه بذل و بخشش مي كنند؟


اينكه اگر در پرسش مطرح شده با تسامح حضرت خديجه را نماينده گروه اول بدانيم قطعا نماينده گروه دوم پيامبر نخواهد بود تا بتوابيم در مقام قياس آن دو بر آييم چون ايشان موسس دين هستند و هر دو گروه مورد بحث، مال و جان خويش را در راه آنچه پيامبر از طريق وحي آورده است صرف مي كنند.بلكه نماينده گروه دوم مبلغين دين به معناي عام آن هستند نه به معناي خاص يا بهتر بگوييم به معناي اخص كه فقط شامل وجود پيامبر شود.


ادامه »