تشکیل جلسه دفاعیه در موسسه اموزش عالی حوزوی خواهران میبد

جلسه دفاعیه  از پایان نامه خانم «سمیه برزگری خانقاه» طلبه رشته «فقه و اصول»مؤسسه آموزش عالی حوزوی خواهران شهرستان میبد ، با موضوع« قواعد فقهی اختصاصی خانواده با رویکرد به مسائل مستحدثه » با حضور استادراهنما«حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرخلیلی»، استاد داور« حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا پیمبر پور»، معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی حوزوی خواهران میبد «خانم صدیقه فاضلی» و جمعی از طلاب سطح3 برگزار گردید.

در این جلسه خانم برزگری در دفاع از پایان نامه خود بیان کرد: خانواده علاوه بر ابعاد مهم و متعددی که دارد، نهادی حقوقی است که مجموعه ای از قوانین بر آن حاکم است. ازآنجاکه حقوق ایران، مبتنی بر فقه امامیه است، شناسایی اصول و قواعد فقهی حاکم بر خانواده در شناخت ساختار کلی حقوق خانواده، نقش مهمی را ایفا می‌کند از طریق تطبیق قواعد کلی بر این فروعات، حکم مسائل نوظهور به دست می‌آید. این اصول کلی را قواعد فقه نامیده‌اند که به کمک این قواعد می­توان احکام و مسائل جزئی را به سهولت به دست آورد.

 این طلبه سطح3 مؤسسه آموزش عالی  میبد حقوق خانواده را از مباحث مهم حقوق ایران دانست که با فقه امامیه پیوند عمیق و ریشه‌دار دارد. ازاین‌رو، شناخت قواعد فقه و چگونگی کاربرد آن در حل مسائل جدید و نو پیدا را دارای اهمیت زیادی دانسته وافزود:  «امروزه با گسترش علم و دانش و فناوری، مسائل جدیدی پیداشده که درگذشته چندان مطرح نبوده که البته بخشی از این مباحث جدید، در حوزه حقوق خانواده است؛ بنابراین، شناسایی این پرسش‌ها و پاسخگویی به آن‌ها بر اساس ادله فقهی و نیز پاسخ‌گویی بر اساس قواعد فقه از اهمیت زیادی برخوردار است».

 وی با توجه به قواعد فقهی حاکم بر خانواده رساله خود را در 3 فصل تنظیم کرده است در فصل اول مباحث مقدماتی ، فصل دوم کلیات و مبانی نظری تحقیق و در نهایت فصل سوم را به قواعد فقهی مربوط به باب نکاح و نسب اختصاص داده است.

گفتنی است این پایان نامه با رتبه عالی پذیرفته شد.

 

  • 5 stars
    نظر از: مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر
    1397/06/25 @ 10:25:46 ق.ظ

    مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر [عضو] 

    دیدم اعضای تنت را جگرم سوخت علی
    پاره های بدنت را جگرم سوخت علی

    ناگهان زانویم افتاد زمین چون دیدم
    طرز چانه زدنت را جگرم سوخت علی
    http://narjes-s3.kowsarblog.ir/

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.