موضوع: "میبد"

دیدار با خانواده شهید مسیح جلالزاده

توسط پایگاه بسیج طلاب یحیی زاده میبد انجام شد؛

دیدار با خانواده شهید مسیح جلالزاده

به مناسبت هفته بسیج  و گرامیداشت مقام شامخ شهدای اسلام جمعی از طلاب پایگاه یحیی زاده میبد با خانواده شهید مسیح جلالزاده دیدارکردند.

شهید مسیح جلالزاده فرزند محمدعلی در دوم شهریور 1339 در فیروزآباد میبد از استان یزد متولد شد و 12 اردیبهشت سال 1361 در عملیات بیت المقدس به فیض عظیم شهادت نایل آمد.

در این دیدار که با حضور خواهران شهید  جلالزاده برگزار شد؛­طلاب بسیجی  با صفات اخلاقی و ویژگی های بارز آن شهید آشنا شدند.

ادامه »

آموزش سامانه کتابداری به طلاب موسسه آموزش عالی حضرت زهرا(س) میبد

 کارگاه آموزش سامانه کتابداری در مؤسسه آموزش عالی حوزوی خواهران حضرت زهرا س میبد

کارگاه آموزش سامانه کتابداری با حضور خانم فاطمه دهقانی کتابدار کتابخانه طوبی در سالن اجتماعات این مؤسسه برگزار شد.

خانم فاضلی معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی حوزوی خواهران حضرت زهرا س افزود: این کارگاه به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی با هدف آشنایی طلاب با سامانه کتابداری، جستجوی کتاب های مورد نیاز خود و نحوه به امانت گرفتن کتاب از کتابخانه های دیگر برگزار شد.

ادامه »

کارگاه علمی تحقیقی شرایط سربازی امام عصر (ع)

معاون فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت زهرا(سلام الله علیها)میبد،از برپایی کارگاه علمی تحقیقی شرایط سربازی امام عصر(علیه السلام) ،با هدف کاربردی کردن آموخته های طلاب در زمینه مهدویت ،خبر داد.

به گزارش معاونت فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت زهرا (سلام الله علیها)میبد ، به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان ،برای تقویت بنیه علمی طلاب اقدام به برگزاری این کارگاه کرد .

خانم سقایی در ادامه گفت از «حجت الاسلام مجید جعفر پور »عضوبنیاد مهدویت وامامت قم دعوت شد تامباحث امام شناسی را برای طلاب به صورت مبسوط بیان کند.

ادامه »

برگزاری کارگاه آسیب شناسی فرقه یمانی در موسسه آموزش عالی حوزوی میبد

به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان وبرای تقویت بنیه علمی طلاب کارگاه  آسیب شناسی فرقه یمانی برگزارشد.

«حجت الاسلام مجید جعفر پور »عضوبنیاد مهدویت وامامت قم به تشریح فرقه های ضاله پرداخت.

آقای جعفرپورگفت: هرچند که مدعیان دروغین، در صدد آن هستند تا با ادعاهای واهی، احساسات دینی مردم را تحریک کرده و بدین وسیله به امیال نفسانی خود دست یابند، لیکن احمدبصری پا فراتر نهاده و از هر ادعایی فروگذار نشده و مدعی امر امامت و وصایت نیز گردیده‏ است.

ادامه »

برگزاري نشست تخصصی با عنوان «علل خشونت علیه زنان در جوامع اسلامی با وجود تأکیدات دینی» در ميبد

این نشست با حضور خانم «زاهره سادات میرجعفری» ، دکترای مطالعات اسلامی زنان و رئیس اداره ارتقاء و توامندسازی امور نخبگان مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

خانم میرجعفری خشونت علیه زنان را، امری دیرینه و جهانی دانست  و بیان کرد: با وجود آنکه متون اسلامی پدیده خشونت در روابط اجتماعی را کانون توجه قرار داده و معمولا آن را به شدت زشت شمرده و منع کرده‌اند، اما در جوامع اسلامی هنوز شاهد این پدیده به‌ خصوص در مسأله خانواده هستیم. به نظر می‌رسد بحث برانگیزترین مسائل، جواز خشونت فیزیکی علیه زنان از سوی همسر در آیه 34 سوره نساء آمده است که در آن تعابیری چون «واهجروهن و اضربوهن» آمده است و به نحوی از گونه‌های غیرکلامی و رفتاری خشونت علیه زن به‌شمار می‌روند. این مساله نه تنها موجب آرای متفاوتی در میان اندیشمندان مسلمان شده، بلکه موجب نگرش منفی نسبت به مسلمانان و ایجاد اسلام هراسی در جهان گردیده است. از منظر اندیشمندان مسلمان، این تنبیه با توجه به شرایط و محدودیت‌هایی که در آیه برای آن مطرح گردیده است، خشونت رفتاری به شمار نمی‌آید و به عنوان آخرین گام اصلاح زنان ناشزه آمده است که قصد اصلاح داشتن شوهر، این تنبیه را از حالت تعرض، تندی و خشونت خارج می‌نماید.

ادامه »
1 2