موضوع: "همایش غلبه بر دیابت"

برگزاری همایش غلبه بر دیابت در موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران میبد

به مناسبت هفته ی سلامت؛ همایش «غلبه بر دیابت» با حضور جمعی از طلاب سطوح 3 و4 حوزه علمیه خواهران شهرستان میبد در محل سالن اجتماعات موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران میبد برگزار شد.
در این همایش محمد رضا جانب اللهی؛کارشناس مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت شهرستان میبد پیرامون انواع دیابت ،علل وراههای پیشگیری از آن مطالبی را بیان نمود.
جانب اللهی، آمار بالای این بیماری در استان یزدرا نتیجه تغییر در سبک زندگی مردم دانست وبیان نمود که این ضرورت آگاه سازی مردم را می طلبد که دو راهکار رژیم غذایی مناسب و ورزش برای جلوگیری از ا ابتلاء این بیماری را به مردم گوشزد نمائیم.
کارشناس مبارزه با بیماریهای شهرستان میبدبا بیان اینکه دیابت نوع یک اغلب در سنین کودکی بروز می‌کند، عنوان کرد: پرنوشی، پرادراری و پرخوری از جمله علائم دیابت نوع یک در کودکان است.
وی با بیان اینکه دیابت نوع دو علامتی ندارد، ادامه داد: دیابت نوع دو اغلب در افراد بالای 30 سال رخ می‌دهد هر چند سن شیوع دیابت نوع دو 15 سال کاهش یافته است.
جانب اللهی در ادامه از دیگر علائم دیابت را سابقه خانوادگی،فشار خون بالا،تغذیه نامتعادل،افزایش وزن وکم تحرکی دانست واضافه نمود بهترين روش تشخيص ديابت، اندازه گيري قند خون در حالت ناشتاست كه در افراد در معرض خطر اهميت بيشتري پيدا مي كند. البته با تغذيه متنوع و متعادل، اجتناب از افزايش وزن و انجام فعاليت ورزشي منظم مي توان از بروز اين بيماري پيشگيري كرد. همچنين بايد مراقب افزايش فشار خون و كلسترول نيز بود.
گفتنی است درپایان کارشناس این همایش به سوالات طلاب در زمینه دیابت باسخ دادند.