برگزاری کارگاه مهدویت در موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران میبد

به مناسبت ایام پربرکت ماه رمضان،  به همت معاونت فرهنگی؛ در موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران میبد  ،کارگاه مهدویت با حضور استاد« مجید جعفر پور» برگزار شد. این کارگاه  که سه روز به طول انجامید  با حضور طلاب سطح 3میبد وسطح2 حوزه احمد آباد در سالن اجتماعات این موسسه برگزار گردید.

در این کارگاه  مجید جعفرپور، استاد بنیاد امامت قم به بررسی مباحث شناخت امام عصر (عج) وضرورت معرفت امام (عج)وراهکارهای تقویت معرفت امام (عج) پرداخت  .استاد جعفر پور در این کارگاه گفت :انسان باید به سمت امام زمان حرکت کندچون طبق روایت از رسول خدا (صلی الله علیه وآله):امام مثل کعبه است که مردم باید به سوی آن بروند چون باعث امنیت وپناه مردم میشود به همین دلیل مردم در هر جای جهان که مشکلی داشته باشندبه حضرت مهدی علیه السلام پناه میبرند  ودر این پناه بردن لحظه ای توقف جایز نیست چون امام سرچشمه حیات است .

 استاد جعفرپوردر ادامه مباحث به آثار مداومت بر یاد امام عصر پرداخت وگفت: یاد امام باعث تربیت نفوس مستعد شده وانسان را از آفتهای دنیایی وآخروی  حفظ میکند .ومنتظران باید در زمان غیبت ،صفات  وآداب آن حضرت را حاصل کنند ورعایت ادب  ومحبت بطور خاص نسبت به آن حضرت داشته باشند.تجدید بیعت با آن حضرت بعد از فرایض همه روزه وهر جمعه  از وظایف منتظران شمرده میشود.

وی در ادامه افزود :وظایف هشتاد گانه منتظران در کتاب مکیال المکارم ،آنهارا در حیطه فردی واجتماعی تقسیم بندی میکند  وآمادگی برای یاری آن حضرت را در انسان به وجود می آورد . به این وسیله سربازی امام زمان (عج) محقق میشود.

در ادامه مباحث ،حکومت جهانی امام مهدی علیه السلام به سه دوران تقسیم شد :دوران آمادگی وانتظار ونشانه های ظهور ؛دوران تحقق انقلاب ومبارزه با ظلم وفساد ؛دوران حکومت جهانی حق وعدالت .که برای هر دوره ویژگهایی باید در نظر گرفت .حاکمیت دین واحد وپاک شدن زمین از خیانت کارها ومساوات در بین مردم از ویژگیهای حکومت جهانی است .

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.