نشست اخلاقی فرهنگی اساتید وکادر حوزه های علمیه خواهران میبد در موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران میبد

موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران میبد برگزار کرد :

نشست اخلاقی فرهنگی اساتید وکادر حوزه های علمیه میبد در موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران میبد

معاون فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران میبد از برگزاری نشست اخلاق با حضور استاد مجرب اخلاق (حجت الاسلام علی اصغر قائمی )درجمع اساتید ومجموعه کادر سطوح مختلف حوزه های علمیه خواهران میبد خبر داد.

حجت الاسلام قائمی با بیان اینکه افراد جامعه دنباله رو رهبران خود هستند وبر دین آنها می باشند گفت:مسئولیت تاثیر گذاری بر طلبه هابسیار خطیر ومهم است؛ اینکه چگونه تربیت کنیم بستگی دارد به این که حس مسئولیت پذیری شما ودلسوزی شما چقدر باشد هرسخنی که از قلب خارج شود بر قلب می نشیند وهرسخنی که از زبان خارج شود از گوش ها تجاوز نمی کند اول باید متعهد شویم بعد در مسیر تربیت وارد شویم ودر این راه از خداوند متعال مدد بگیریم.

استاد قائمی در ادامه افزود : هر کدام از این طلبه ها مسئول تربیت تعدادی از انسانها خواهند شد پس خیلی باید در این راه برنامه ریزی ها دقیق  وموثر باشد تا هدف نهایی محقق شود. توصیه پیامبر بزرگ اسلام (ص) به حضرت علی (ع) در هنگام سفر تبلیغی به یمن فرمود :اگر یک نفر در این سفر توسط تو هدایت شود از آنچه آفتاب برآن می تابد برای تو بهتر است . این عظمت کار تبلیغی وهدایت انسانها وعظمت کار تربیت طلبه را می رساند .

استاد قائمی خاطر نشان کرد باید در شیوه های تربیت طلاب خیلی توجه شود .اصلاح نفوس بسیار دقیق ومهم است .طوری عمل کنید که مردم نسبت به دین ونظام بدبین نشوند وعملکرد ما باعث سستی عقیده آنها نشود .خطر بی نمازی رادر نظربگیرید که در جامعه رشد نکند تا خداوند بدهای امت رابرما مسلط نکند تشویق طلاب به ادامه راه طلبگی با استعانت از امام زمان (عج) را در روشهای تربیتی خود بگذارید  وبرای  اثر گذاری برطلاب باید ابتدا تسخیر قلبها کنید بعد تقویت اعتقادات کنید ،آن هم با استفاده از کتابهای مفید مثل داستانهای شگفت شهید دستغیب ومنازل الاخره شیخ عباس قمی طلاب راارشاد کنید.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.