جلسه دفاع پایان نامه با موضوع عقلانیت فلسفی- کلامی در قرآن

مؤسسه آموزش عالی حوزوی خواهران میبد برگزار کرد

جلسه دفاع پایان نامه با موضوع عقلانیت فلسفی- کلامی در قرآن

   

جلسه دفاعیه خانم مرضیه موتاب طلبه رشته کلام اسلامی با موضوع « عقلانیت فلسفی- کلامی در قرآن » با حضور استاد راهنما «حجت الاسلام والمسلمین کمال خواجه پور » و استاد داور« حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا مصطفی پور »، معاون پژوهش «خانم صدیقه فاضلی» و جمعی از طلاب برگزار گردید.

an style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10pt; color: #000080;">در این جلسه خانم موتاب در دفاع از پایان نامه خود گفت: « عقل ازجمله ویژگی‌های انسانی است که از همان کودکی و از بدو تولد با انسان است و به‌تدریج با رشد انسان رشد می‌کند. اهميت منطقي و روش‌شناختی عقلانیت ازیک‌طرف و منازعات و مباحثات بسيار بر سر تعريف و جايگاه آن از طرف ديگر باعث شده علمای بسیاری سعی در بررسی و بیان تعریفی از این مفهوم داشته باشند.»

موتاب با اشاره به انواع عقلانیت  افزود: «عقلانیت دارای انواع بسیاری است که در این تحقیق درصدد بیان عقلانیت فلسفی- کلامی هستیم. این همان عقلانیت است که برخی سعی در برجسته کردن آن در قرآنند و برخی سعی دارند که ثابت کنند که ظاهر قرآن فقط اهمیت دارد و چیزی به نام عقلانیت و تفکر و تدبر در آیات قرآن وجود ندارد.».

    طلبه سطح 3 مرکز تخصصی حضرت زهرا(س)  اذعان داشت: « با استفاده از عقلانیت فلسفی- کلامی موجود در قرآن می‌توان به برهان‌های بسیاری دست بیابیم همچنان که فلاسفه از برخی آیات به براهینی؛ ازجمله برهان اثبات توحید و وجود خدا و صفات الهی، براهین اثبات نبوت، براهین اثبات معاد و امامت رسیده‌اند.

گفتنی است  خانم موتاب اولین طلبه در رشته «کلام اسلامی» در مؤسسه آموزش عالی حضرت زهرا(س) میبد است که موفق به دفاع از پایان نامه خود شد و توانست نمره عالی را کسب کند.