برگزاری نشست بررسی سیره رفتاری پیامبرعظیم الشان اسلام

به مناسبت ایام رحلت نبی مکرم اسلام(ص) وامام حسن مجتبی درموسسه آموزش عالی حوزوی حضرت زهرا(س) میبد برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت زهرا(سلام الله علیها) میبد، به مناسبت ایام پایانی ماه صفر ومصادف با رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام وسبط اکبرش امام حسن مجتبی (علیه السلام) ،ازحجت الاسلام زکریا اخلاقی دعوت بعمل آمد تا سیره رفتاری آن بزرگواران را برای طلاب خواهر تبیین کنند .

استاد اخلاقی با توصیه به طلاب در جهت مطالعه سیره رفتاری وسبک زندگی پیامبر اسلام تاکید کرد ؛کتاب سنن النبی از کتابهایی است که طلاب می توانند بسیاری از منش های آن رسول بر حق را در آن مطالعه کنند .

در ادامه حجت الاسلام اخلاقی گفت:چون انسان خاصیت الگوپذیری دارد وروحیه تقلید در او قوی است باید از رفتارهای ائمه(علیهم السلام )برای مردم بگوییم که چگونه عمل کرده اند تا خود را شبیه آن حضرت نمایند ودر این مسیر باید عرف وزمان را در نظر بگیریم وآن سیره ای را بیان کنیم که قابل اجرا در زمان حال باشد. از مشخصات بارز حضرت رسول (ص)ساده زیستی ورعایت آداب معاشرت در حد کمال است که در تمام عرصه زندگی آن حضرت موج می زند .

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از بررسی های بعمل آمده حدود نود مورد رعایت آداب اسلامی در سیره رفتاری پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله) مشاهده شده است که ازجمله عفو وگذشت ،نحوه نشستن وبرخاستن ،خوش رویی ،آداب طعام خوردن ازنمونه های سیره رفتاری پیامبر اکرم با مردم می باشد.   

گفتنی است این نشست در پایان به نماز جماعت مغرب وعشاء ختم شد.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.