کارگاه علمی تحقیقی شرایط سربازی امام عصر (ع)

معاون فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت زهرا(سلام الله علیها)میبد،از برپایی کارگاه علمی تحقیقی شرایط سربازی امام عصر(علیه السلام) ،با هدف کاربردی کردن آموخته های طلاب در زمینه مهدویت ،خبر داد.

به گزارش معاونت فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت زهرا (سلام الله علیها)میبد ، به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان ،برای تقویت بنیه علمی طلاب اقدام به برگزاری این کارگاه کرد .

خانم سقایی در ادامه گفت از «حجت الاسلام مجید جعفر پور »عضوبنیاد مهدویت وامامت قم دعوت شد تامباحث امام شناسی را برای طلاب به صورت مبسوط بیان کند.

آقای جعفرپورگفت: یکی از مهم ترین وظیفه های محبّ امام زمان علیه السلام، ثابت قدم بودن بر اطاعت از مولای خویش است و این مهم محقق نمی شود مگراینکه با این عقیده زندگی کند که بداند هر عملی انجام دهد در محضر خدای سبحان و رسول خداصلی الله علیه و آله و امام عصرعلیه السلام است؛ چرا که قرآن تصریح و تأکید می فرماید: (وَ قُلِ اعْمَلُواْ فَسَيرَى اللَّهُ عَمَلَكم وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُون).  برای رسیدن به مرتبة حضور، حالت مراقبه لازم است؛ چنان چه حالت مراقبه به صورت دائم به وجود آید، البته انسانِ مراقب، به مقاماتی می رسد که اندک اندک تمام حرکات، سکنات، گفتار و رفتار  او موافق رضای امام زمان علیه السلام خواهد شد و رضای آن حضرت، رضای خداست. هم چنین باید عقیده داشته باشد، بر اساس روایات، اعمالِ او در روزهای دوشنبه و پنج شنبه به امام زمان علیه السلام و سایر امامان معصوم علیهم السلام و رسول خداصلی الله علیه و آله و بیشتر فرشتگان عرضه می شود و همة آنها ازاعمال او اطلاع دارند.

حجت الاسلام  جعفر پوردر ادامه گفت:بر اساس روایات، پنج راه حل برای رسیدن به ثبات قدم در زمانِ غیبت شمرده شده است:  یقین قوی؛ شناختِ صحیح؛ تسلیم اهل بیت علیهم السلام ودعا بنابراین کسی که هوای سربازیِ امامِ عصرعلیه السلام  در سر می پروراند:باید در موضوع امامت به صورت جدّی مطالعه و تحقیق کند.مردم را با این اصل بسیار مهم شیعه آشنا کند و آنان را از جهل نسبت به امام و امامت نجات دهد.

آقای جعفرپور خاطر نشان کردکه :عوامل مؤثّر برای رسیدن به حالت انتظارشامل یقین به ظهور حضرت مهدی علیه السلام؛ نزدیک دانستن امر ظهور؛ دوست داشتن ظهور امام عصر علیه السلام ودوست داشتن خود حضرت میشود.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.