«تحلیلی برمستندات قرآنی سیره اقتصادی پیامبر(ص)»

معاون پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت زهرا(س) میبد:

جلسه دفاع پایان نامه با موضوع «تحلیلی برمستندات قرآنی سیره اقتصادی پیامبر(ص)»  برگزار شد

معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی حوزوی حضرت زهرا(س) میبد، از برگزاری جلسه دفاعیه خانم «هاجر تقدیری» طلبه رشته تفسیر و علوم قرآن مؤسسه آموزش عالی حوزوی خواهران شهرستان میبد ، با موضوع «تحلیلی برمستندات قرآنی سیره اقتصادی پیامبر(ص)» با حضور استاد راهنما«حجت الاسلام و المسلمین حمید حمیدیان» و استاد داور« حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی خواجه پور »، معاون پژوهش «خانم صدیقه فاضلی» و جمعی از طلاب خبر داد.

خانم تقدیری در دفاع از پایان نامه خود گفت: « پیامبر اسلام (ص) در عرصه درآمد و مصرف، در شرایط عادی برای تأمین هزینه‌های شخصی و خانوادگی خود مثل هر انسانی به کار و تلاش می‌پرداختند وگاهی این نیازها را از طریق منابع دیگری چون غنایم جنگی، هدایا و موقوفات و … نیز رفع می‌کردند. ضمن این که برای طلب روزی از راه‌های معنوی (توسل و توکل، صبر، قناعت و..)  نیز غافل نبودند. در عرصه‌ی مصرف نیز توجه به قناعت و ساده زیستی و پرهیز از اسراف و تبذیر، انفاق در راه خدا و… از اصول قابل توجه در سیره ایشان می‌باشد.»

وی در ادامه افزود: «پیامبر(ص) در شرایط بحران از کمک یاران و انفاقات حضرت خدیجه(س) بهره بردند و برای پیشرفت اقتصادی مدینه در آن دوران و غلبه بر بحران، اقداماتی از جمله پیمان­ها و قراردادها، نظارت ، مبارزه با مفاسد اقتصادی و… انجام دادند.

طلبه سطح3 مؤسسه آموزش عالی حوزوی حضرت زهرا(س) در پایان به مصادیق اقتصاد مقاومتی پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: «مصادیق اقتصاد مقاومتی پیامبر (ص) در شرایط عادی و تحریم هر کدام در جای خود از اهمیت والایی برخوردارند که رعایت هرکدام از آنها به پیشرفت اقتصادی و اجتماعی جامعه کمک می کند. کسب روزی حلال ، و عدالت اقتصادی وتوجه به معنویات در کنار مادیات و و مدیریت مالی ایشان در پرهیز از اسراف و مصرف گرائی، مبارزه با اخلال گران اقتصادی، پرهیز از کسب درآمدهای حرام و مبارزه هدفمند با ربا، رشوه، احتکار و مال اندوزی و.. از جمله مواردی است که پیامبر اکرم (ص) به آن اهمیت ویژه­ای می­دادند ویا به آن تشویق می‌کردند».

در نهایت پایان نامه خانم هاجر تقدیری با رتبه عالی پذیرفته شد.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.