مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران میبد.

به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) طلاب  موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران میبد به سوگ نشستند .

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حسنی امام جمعه موقت شهرستان میبد به ایراد سخن پرداخت .

وی با تاکید براهمیت دادن طلاب علوم دینی به مسایل عاشورا ،گفت باید زیارت عاشورا با  زندگی طلاب مانوس باشد. زیرا بزرگان دینی ما در طول سال با این زیارت مانوس بوده واز این طریق به درجات معنوی رسیدند . زیارت عاشورا هم دعاست وهم زیارت وهم مسئله تولی وتبری را مطرح میکند . برای رسیدن به مقصد معنوی ورضای باری تعالی باید یا در حرم حسین (ع)بود یا در  مجلس عزای  امام حسین  ،بنابراین در این زیارت ما از خداوند دو در خواست مهم داریم که یکی زندگی ما را مثل زندگی حضرت محمد وآل ایشان قرار دهد ودوم اینکه مرگ ما را در این مسیر قرار دهد . حال باید دید سبک زندگی ائمه چگونه بوده است .تا بتوانیم با الگو گیری از آنها در مسیر باقی بمانیم .

حجت الاسلام حسنی در ادامه گفت :هدف از خلقت انسان که همان عبادت پروردگار است بصورت کامل در زندگی ائمه جلوه گر است .ما اگر در مسیر شناخت خداوند نمی توانیم به حد اعلاءوقله معرفت برسیم باید دامنه را طی کنیم .هنر ما باید این باشد که هم خودمان را عبد خدا کنیم وهم دیگران را دعوت کنیم .ولی باید توجه داشته باشیم که عبد بودن فقط به عبادت کردن نیست وگرنه شیطان 6000سال عبادت کرد ولی عبد نشد باید سر تا پا مطیع باشیم ما در تشهد نمازهایمان ابتدا به عبد بودن پیامبر شهادت می دهیم بعد درود برایشان می فرستیم .

ایشان در ادامه خاطر نشان کرد که :تسلیم محض خدا بودن را باید در رشادت وحماسه حسینی یافت .گاهی انسان بخاطر ندانستن حکمت بعضی مسایل دینی نباید نسبت به مسایل مشکوک شود وبهانه تراشی کند .ایام حج ایام مطیع بودن است حاجیان فلسفه بسیاری از مناسک حج را نمی دانند ولی برای صحت اعمال باید مطیع بودن را تمرین کنند .

 در زمان غیبت امام عصر (عج) باید نیروهایی تربیت کنیم که مطیع محض امام خود باشند ودر این راه باید حسین گونه حماسه بیافرینیم .  اهل بیت(ع) برای هدایت مردم حریص بودند .واین باید سر لوحه کار حوزه های علمیه قرار گیرد . دستگیری دینی از مردم ومهربانی با آنها در امر هدایت دینی وصبور بودن شیوه ائمه بوده است . وباید طلاب متذکر باشند که طبق فرمایش پیامبر اکرم (ص) اگر یک نفر هدایت شود از آنچه آفتاب بر آ ن می تابد با ارزشتر است .

مراسم با مداحی ونوحه سرایی  وذکر توسل به اباعبدالله الحسین(ع) وزیارت عاشورا  ادامه یافت .

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.