گزارش جلسه دفاعیه خانم زهرا رجبی پور

جلسه دفاعیه خانم «زهرا رجبی ­پور» طلبه رشته تفسیروعلوم قرآن مؤسسه آموزش عالی حوزوی خواهران شهرستان میبد ، با موضوع« بررسی نکات اعتقادی،اخلاقی،تربیتی سوره صافات» با حضور استاد راهنما «حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین رجبی»، استاد داور« حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی خواجه پور»، معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی حوزوی خواهران میبد «خانم صدیقه فاضلی» و جمعی از طلاب سطح3 برگزار گردید.

در این جلسه خانم رجبی­ پور در دفاع از پایان نامه خود گفت: قرآن کریم منشور جامعی است که با در نظر گرفتن تمام ابعاد وجودی انسان و نیازهای روحی او در مسیر هدایت و کمال، آموزه های ارزشمندی را با بیانی هنرمندانه و جذاب ارائه کرده است. در این میان سوره مبارکه صافات، سرشار از نکات اخلاقی و اعتقادی و راهکارهای تربیتی است که در لابه لای آیات بیان شده است.

وی با تنظیم فصول پایان نامه در 4 فصل به بررسی نکات اعتقادی، اخلاقی و تربیتی سوره صافات پرداخت وگفت: . قصه های قرآن  از یک طرف برای ابلاغ پیام های آسمانی و از طرفی دیگر برای توصیه های اخلاقی و تربیتی و اعتقادی است. در داستان های مطرح شده از پیامبران در این سوره شریفه نکات اخلاقی و تربیتی قراوانی وجود دارد که در این پژوهش با تتبعی نسبتاً فراگیر و جامع به استخراج آن نکات عنایت شده و مجموعه ای از فضائل و رذائل اخلاقی  وشیوه های تربیتی به مخاطب نمایانده شده است.

گفتنی است این پایان نامه با رتبه خیلی خوب پذیرفته شد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.