امر به معروف و نهی از منكر از جمله فرهنگ های زود بازده در مقابل تبلیغات دشمن علیه انقلاب

امر به معروف و نهي از منكر از جمله فرهنگ هاي زود بازده است . متاسفانه جامعه ما در حوزه فعاليت هاي زودبازده به سنگلاخ برخورد كرده است.

حجت الاسلام و المسلمين دهقاني از اساتید دانشگاه امام صادق(ع) تهران در نشست مشترك معاونين فرهنگي و پژوهش مدارس علميه خواهران استان يزد به بيان نقش پژوهش و فرهنگي حوزه هاي علميه در جامعه پرداخت و افزود : امام خميني (ره) حكومت را برپا كردند و الان موفقيت و شكست انقلاب به ما حوزويان بستگي دارد . حوزه هاي علميه مي توانند با ايجاد فضاهاي علمي و پژوهشي انقلاب را ياري كنند .

وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري(مد ظله العالي)بيان كرد : شما نگاه كنيد علما در آن روز چه قدر محصول علمي ، فقهي و كلامي براي مردم زمان خودشان داشتند . اگر در اقصي نقاط جهان اسلام چند شيعه سوالي داشتند ، شيخ مفيد آنها را از بغداد هدايت مي نمود .بايد گفت شيخ طوسي تنها، وارد ميدان مي شد. وي بزرگترين كتاب رجالي زمان خودش را تلخيص و كتاب رجال فهرست را نگاشت . هنوز دشمن به فقه شيعه اشكال نكرده بود كه كتاب پر فروغ المبسوط از خانه شيخ طوسي در آمد.

عضو دانشگاه امام صادق(ع) خاطر نشان كرد : امروز نيز دنياي تشيع نياز به هدايت و راهبري علمي دارد . بايد از تاريخ بيرون بياييم و وارد زمان كنوني شويم و با نياز هاي مردم عصر خويش آشنا شويم . زيرا به فرموده مقام معظم رهبري(مد ظله العالي)دشمن براي مقابله با نظام از راه نظريه پردازي و تبليغات سياسي ،كمر بسته است و مشغول موزي گري و فتنه گري است و ما به بركت حوزه هاي علميه اين فتنه را خاموش خواهيم كرد..

وي در پايان تصريح كرد : ما در حوزه فرهنگ با سوالات زيادي مواجه هستيم و دو نوع فرهنگ زود بازده و ديربازده داريم . امر به معروف و نهي از منكر از جمله فرهنگ هاي زود بازده است . متاسفانه جامعه ما در حوزه فعاليت هاي زودبازده به سنگلاخ برخورد كرده است و دست نيازش به سوي حوزه هاي علميه دراز است و بايد گفت درس هاي مبنايي حوزه همچون فقه ،اصول، كلام و تفسير مي تواند رهگشاي اين راه است .

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.