برای فرزندان زیر 16 سال چه سیستمی بخریم؟

بیدار باش

گفت برای فرزندان زیر ۱۶ سال‌مان چه سیستمی بخریم بهتر است؟

▶ گفتم :

1- بهتر است تا ۱۶ سالگی شرایط ورزش، تفریح و تعاملات اجتماعی و فردی در فضای حقیقی فراهم باشد، تا نیاز به فضای مجازی شکل نگیرد.

>

2- اگر به هر دلیل ناچارید پای فرزندان‌تان را به فضای خطرناک مجازی باز کنید، بهتر است رایانهٔ بدون اینترنت را در پذیرایی، به شکلی که روی مانیتور به سمت دیوار نباشد، قرار دهید و اگر مجبور به تهیهٔ اینترنت شدید، رایانه را با مودم کابلی به اینترنت متصل کنید، تا حداقل خطر امواج، سلامت خانواده را تهدید نکند.

3- اگر فشار به‌اندازه‌ای بود که ناچار شدید چیز دیگری بخرید، کنسول‌های بازی‌ای که به اینترنت وصل نمی‌شوند، خیرالموجودین‌اند!

4- اگر توان نه گفتن به فرزندان‌تان را ندارید، لپ‌تاپ «بهتر» از تبلت و گوشی است! (البته با همان شرایط رایانه).

5- اگر فشار به شما زیاد بود، حداکثر اجازه دهید دقایقی از گوشی هوشمند شما استفاده کنند.

6- خریدن تبلت برای افراد زیر ۱۶ سال، به‌خاطر عدم امکان کنترل و ارتباط با بیگانگان و دادن حس استقلال هویتی و… اصلاً مناسب نیست؛ ولی اگر توان قانع کردن فرزندتان را ندارید، تبلت بدون سیم‌کارت و بدون اینترنت برایش تهیه کنید و سعی کنید آن تبلت را پر از محتوای مناسب کنید تا برای پر کردن وقت‌ش نیاز به محتوایِ غیر، نداشته باشد.

7- خریدن گوشی هوشمند دارای سیم‌کارت و اینترنت و عضویت کودکان در تله‌گرام و اینستاگرام، مانند رها کردن فرزندان در جنگلی پر از حیوانات وحشی است و در کشورهای غربی به این‌گونه کودکان «بدسرپرست» می‌گویند!

??

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.