برگزاری کارگاه آموزشی نرم افزارهای نور

معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی حوزوی خواهران میبد از برگزاری  کارگاه آموزشی نرم افزارهای نور در این مؤسسه خبر داد.

 معاون پژوهش این موسسه خانم فاضلی بیان کرد: این کارگروه با حضور حجت الاسلام «ابوالفضل ادهمی» کارشناس مذهبی وطلاب سطح3 در مؤسسه آموزش عالی حوزوی خواهران میبد برگزار شد.  

این کارگاه دردو بخش برگزار شد: حجت الاسلام ادهمی در بخش اول با اشاره به جستجوگرهای ایرانی پارسی جو و یوز این دو موتور جستجو گر را مفید ارزیابی کرد و افزود:« جستجو گر یوز یک موتور جستجوی وب ایرانی می‌باشد که طراحی و تولید آن در اواخر سال ۱۳۸۸ با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران آغاز شده است و جستجوگر ایرانی پارسی جو، قوی ترین موتور جستجوی فارسی است که با ارایه ۱۵ سرویس متنوع، یکی از پیشگامان حوزه آی تی کشور به شمار می رود». ایشان ضمن بیان امکانات این جستجوگرها مراحل نصب و راه اندازی این موتورها را برای طلاب تشریح کرد.

وی به مراحل جستجوی در اینترنت و ورود به سایت های مختلف اشاره کرد و افزود: «طلابی که مراحل پایان نامه نویسی را طی می کنن همواره نیازمند مطالعه کتاب و مقاله هستند و انجام این مطالعات امروزه نیازمند خروج از منزل و سرکشی به کتابخانه ها نیست  چراکه تنها داشتن یک رایانه در منزل این مشکل را مرتفع کرده است، امروزه می توان با وصل شدن به اینترنت به تمام کتابخانه ها سر زد و مطالب مورد نیاز را از اینترنت دانلود کرد. از جمله سایت های مورد استفاده سایت ایرانداگ، نورمگز، کتابخانه قائمیه، علم نت، مگ ایران، سامانه اطلاعات پژوهشی ایران، گنجینه کتاب نوسا، همراه نور، ویکی نور، حدیث نت، حوزه نت، مرسلون، پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی می باشد.

در بخش دوم از این کارگاه ادهمی ضمن نام بردن از نرم افزارهایی که تاکنون توسط مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور طراحی شده به آموزش نرم افزار جامع التفاسیر و جامع الاحادیث پرداخت.

در پایان کارگاه با  پرسش وپاسخ طلاب از مباحث گفته شده به پایان رسید.

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.